top of page
  • techilla

بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰


بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


باتری ها انرژی مورد نیاز لوازم دیجیتال مورد استفاده ما را فراهم می کند. اما این باتری ها عمر مشخصی دارند و پس از چند سال ظرفیت آنها کاهش یافته و کم کم غیر قابل استفاده می شوند. اگر از ویندوز ۱۰ روی لپ تاپ خود استفاده می کنید، احتمالا ندانید که این ویندوز دارای ابزاری است که گزارش کاملی از باتری لپ تاپ به شما ارائه می دهد. این گزارش شامل ظرفیت باتری، تاریخچه شارژ و میزان مصرف است. همچنین اگر عمر باتری به پایان رسیده و نیاز به جایگزینی داشته باشد در این گزارش مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید تا مراحل ساخت گزارش سلامت باتری در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.


ایجاد گزارش سلامت باتری لپ تاپ


بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


برای ایجاد گزارش سلامت باتری، نیاز به فعال کردن ویژگی PowerShell ویندوز داریم. برای این کار کلیدهای ویندوز و X همزمان فشار دهید و در منوی ظاهر شده گزینه Windows PowerShell (Admin) را انتخاب کنید. پنجره ای باز می شود که از شما اجازه دسترسی به برنامه را درخواست می کند که باید روی Yes کلیک کنید.



بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


در پنجره باز شده دستور زیر را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. مسیری که گزارش در آن ذخیره شده نمایش داده می شود.

powercfg /batteryreport /output "C:\battery-report.html"



بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


حال اگر درایو C را باز کنید فایل battery-report.html مشاهده خواهید کرد. روی این فایل دوبار کلیک کنید تا در مرورگر باز شود.



بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


در این گزارش زمان هایی که لپ تاپ به شارژر متصل بوده و یا فقط با باطری استفاده شده است را مشاهده خواهید کرد. همچنین از مصرف و شارژ باتری را مشاهده خواهید کرد. همچنین گزارشی از تغییر ظرفیت باتری در طول زمان مشاهده خواهید کرد.



بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


در ستون سمت راست ظرفیت اصلی باتری در زمانی که ساخته شده بود نمایش داده می شود. در سمت چپ نیز ظرفیت کنونی نمایش داده می شود. همانطور که مشاهده می کنید در طول زمان این ظرفیت به مرور کاهش پیدا می‌کند.



بررسی سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10


در انتهای صفحه مدت زمان ذخیره شارژ باتری نمایش داده می شود. در ستون سمت چپ راست مدت زمان نگهداری شارژ در زمانی که باتری نو بوده است و در ستون سمت چپ مدت کنونی زمان ذخیره شارژ نمایش داده می شود.


همانطور که مشاهده می کنید گزارش بسیار مفصلی است کارکرد، میزان نگهداری شارژ، ظرفیت و تاریخچه شارژ باتری در این گزارش مشاهده خواهید کرد. اگر تفاوت ظرفیت و مدت زمان ذخیره شارژ کنونی با مقدار اصلی تفاوت فاحشی دارد شاید زمان آن رسیده است که باتری لپ تاپ را تعویض کنید.







16 views0 comments
bottom of page